Gatema WMS dokáže zefektivnit inventuru až o 50 %

30. 09. 2021

Pravidelná inventura je v každé firmě nepopulárním, avšak nezbytným úkolem. Jejím hlavním cílem je narovnání stavu skladu. Ve skladech, které nejsou řízeny sofistikovaným WMS systémem, mohou být rozdíly mezi evidenčním a skutečným stavem propastné. Stejně tak propastný je rozdíl mezi provedením inventury „papírovou formou“ a provedením pomocí systému Gatema WMS a skladových terminálů.  

Co je to Gatema WMS a jak funguje?

Gatema WMS (Warehouse Management System) je integrační řešení, které pomáhá uživatelům ERP systémů rodiny HELIOS řídit veškeré skladové procesy. Své uplatnění nachází ve firmách všech velikostí i zaměření. Jedná se o vlastní řešení společnosti Gatema, která se dále zaměřuje také na implementaci ERP systémů HELIOS

Systém Gatema WMS plně pokrývá veškeré logistické procesy počínaje příjmem zboží na sklad, jeho kontrolou a vnitroskladovou manipulací a konče výdejem zboží ze skladu. Nezanedbatelnou součástí Gatema WMS je práce se šaržemi či výrobními čísly, evidence jejich průchodu výrobou – a tím pádem i plné sledování tracebility výroby. Všechny procesy také pracují s navigací skladem.

Inventura skladu s Gatema WMS

Jednou z funkcí řešení Gatema WMS, které si klienti nejvíc cení, je právě zpracování inventur. Pravidelné inventury jsou spolehlivým způsobem, jak ověřit správnost evidence skladových zásob, které jsou pro každou výrobní i obchodní společnost klíčové.

Funkci inventur využívá při své práci také společnost HUSKY CZ, která se zaměřuje na výrobu a prodej outdoorového vybavení. Hlavní přínosy nám popsal manažer obchodní sítě Milan Ponrt. Mimo jiné se podařilo významně zkrátit dobu strávenou inventurami, a to nejen na jednotlivých prodejnách, ale také v hlavním skladu. 

„První akcí byla inventura na prodejnách, která se běžně dělala 1,5–2 dny. S terminály se zkrátila na jeden den, naše zboží trvalo 3–4 hodiny, zbytek času zabralo zboží od ostatních dodavatelů, protože se dohledávalo, přepisovalo,“ popisuje Milan Ponrt. Ještě více se zrychlila inventura hlavního skladu. „Když se dělávala inventura na hlavním skladě, měli jsme zavřeno 14 dní, teď se zvládla za víkend,“ dodává manažer obchodní sítě. Po implementaci došlo kromě zrychlení inventury také k celkovému zpřehlednění a optimalizaci skladu. Díky tomu nebylo třeba pořizovat větší sklad, a přesto zůstalo místo pro všechny produkty. 

Podobnou zkušenost s inventurami a Gatema WMS má i společnost ŠIMEK Proficentrum, kde se doba inventur zkrátila o celých 50 %

Dodavatel vybavení pro dřevozpracující průmysl využívá kromě modulu inventura ještě automatický tisk etiket nebo modul výdej. Práci usnadňuje mimo jiné spojení terminálů nebo nastavení importů z internetových tržišť. Díky pečlivě vybrané kombinaci funkcí se podařilo navýšit expedici o více než 200 %.

Zrychlete své inventury s Gatema WMS

Inventura už nemusí být strašákem, který vaši firmu zastaví na celé dny, nebo dokonce týdny. S Gatema WMS se zkrátí a zefektivní každý krok. Přesvědčte se o tom sami. Rádi vám naše integrační řešení představíme a v případě zájmu kompletně nastavíme.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2017–2021, Gatema IT a.s.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram

Tyto stránky používají soubory cookie k poskytování služeb, analýze návštěvnosti a personalizaci reklam. Budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close