Průmyslová výroba se dnes neobejde bez podnikového informačního systému ERP. Systém typu ERP usnadní nejen digitalizaci podniku, ale též se výrazně přiblíží trendu Průmyslu 4.0 a zjednoduší práci díky automatizaci opakujících se činností. A když nejnovější produkt HELIOS Nephrite nabízí rovnou novou vylepšenou agendu Výroba? Právě ta posune vaše výrobní procesy na daleko vyšší úroveň. 

Digitalizace průmyslu postupuje v posledních letech závratným tempem a firmy, které chtějí uspět v boji s konkurencí i v následujícím období, musí neustále zavádět nejmodernější přístupy.

Cílem modulu Výroba ERP HELIOS Nephrite  je podporovat ideály Průmyslu 4.0 a přináší firmám plné digitální propojení všech úrovní výrobního procesu — od vývoje výrobku, přes výrobní procesy až po expedici. Samozřejmostí je podpora  a automatizace opakujících se činnosti v logistice.
Modul Výroba ERP HELIOS Nephrite  je velkou přidanou hodnotou pro výrobní firmu, což potvrzují podniky, které ERP HELIOS používají.

Digitální propojení umožňuje bez nadsázky ERP

ERP systémy řídí a integrují veškeré činnosti ve firmě, jako jsou finance a účetnictví, personalistika nebo marketing a prodej. Hlavním přínosem ERP je sjednocená celopodniková databáze. Zvyšuje se efektivita fungování podniku a tím dochází k úspoře nákladů. V momentě, kdy ERP zvládá řídit i výrobní procesy a automatizuje rutinní činnost, stává se nesporným pomocníkem a partnerem všech výrobních firem.

Pokročilá agenda Výroby v ERP HELIOS Nephrite

Pokud vyrábíte nějaký výrobek, víte, že nároky na firemní informační systémy jsou stále vyšší. Modul Výroba ERP HELIOS Nephrite vám se vším ve vaší firmě pomůže. Z těch zásadních procesů vám pomůže s plánováním výroby, technické přípravě podkladů, podporuje výpočty a sledování výrobních nákladů, eviduje veškeré výrobní kroky, dokáže přehledně naplánovat materiálové i kapacitní požadavky na výrobu a zaznamenávat změny. Také vyhodnocuje přínosy ve srovnání s původními kalkulacemi. Díky integrovanému řešení sběru dat ze strojů (MES) dokáže ERP využívat přesná data o aktuálním stavu výrobku na dílně. ERP není jen místo, kde se data o výrobě shromažďují, ale jsou využívána pro další návazné moduly.
ERP HELIOS Nephrite bude mít své trvalé místo i ve vaší výrobě.

Plně integrované  Business Intelligence a další inteligentní automatizované nástroje, které uplatňují strojové učení, pomáhají eliminovat chyby způsobené lidským faktorem. Hlídají zdroje při plánování a pomáhají dílčím činnostem výroby. Veškerá dokumentace je uložena v elektronické podobě v ERP HELIOS, je propojena s modulem výroba a uživatel má ihned přístup k dokumentaci a zobrazí si požadovaný dokument přímo na svém mobilním zařízení na pracovišti. Tím je také zaručeno, že jakákoliv změna v dokumentaci se ihned dostává přímo na pracoviště k obsluze stroje. Velkým přínosem pro uživatele je rychlé zapracování požadovaných změn do výroby, úprava vyráběného množství, nebo rychlá reakce na změny požadavků od zákazníka v průběhu výroby.
Systém reaguje pružně na neočekávané situace v podobě odstávky stroje, realizace urgentní zakázky s vyšší prioritou, nebo nedostatku lidských kapacit např. z důvodu vyšší nemocnosti.

ERP HELIOS Nephrite velmi ulehčuje a urychluje práci uživatelům. Managerům poskytuje dostatek informací pro jejich rozhodování a v případě potřeby i dostatečně dopředu upozorňuje na možná úzká místa ve výrobě. Díky automatizaci procesů a workflow ušetří a zastane práci několika zaměstnanců. Zrychlí komunikaci změn směrem k operátorům výroby, a tím umožní rychle reagovat na požadované změny ze strany zákazníka a zkracuje se zároveň průběžné doby výroby.

Velkým přínosem pro majitele a management firmy je, že ERP HELIOS dokáže předvídat, učit se a využít data ve prospěch podniku. Neustálý rozvoj ERP HELIOS je každý den konfrontován přímo s praxí. V současné době používá ERP HELIOS více než 400 firem, které dávají zpětnou vazbu a reference o jeho správném fungování. Díky jejich zkušenostem a potřebám je současný ERP HELIOS Nephrite vhodný a přizpůsobitelný mnoha výrobním oborům. Oblastí výroby, kde se v současnosti používá nejvíce je automotive, odpadové hospodářství, plastikařina, výroba nábytku, strojní výroba, ale i v segmentu opravy a údržby nákladních nebo železničních vozů. Zajímavou oblastí zakázkové výroby je i například výroba desek plošných spojů (PCB), kde zákazník klade velké nároky na rychlost dodání a kvalitu výrobku.

Pro Průmysl 4.0 modul Výroba

Modul Výroba HELIOSu Nephrite je vhodný pro střední a velké firmy. Pro ty, které realizují kusovou, ale i sériovou výrobu. Modul podporuje komplexní algoritmus logisticko-výrobního plánování – materiálového anonymního plánování (MRP), kapacitního plánování (MRP II) a pokročilé plánování (APS).

Dílenské plánování je podpůrným nástrojem komplexního plánovacího procesu a přináší plánovači vizualizaci celého výrobního plánu. Plánovací proces automatizovaně doporučí a navrhne optimální rozvrh práce na stroje a pracoviště, plánovač následně řeší případné ruční korekce plánu. Prioritou rozvrhování jsou dodací termíny zákazníka, na jejich základě plánovací proces rozvrhne výrobní operace na konkrétní termíny a pro dílnu je automatizovaně tvořena fronta práce. Velkou předností ERP HELIOS je vizualizace celého výrobního plánu.

Součástí plánování výroby je vlastní plánovací proces, který využívá algoritmy APS řešení, kombinaci zpětného a dopředného plánování, optimalizaci výrobních a mezioperačních časů a řazení výrobních dávek na jednotlivých pracovištích. Stejně tak umožňuje sledování stavu nedokončené výroby, na základě skutečných výrobních nákladů a jejich automatizovanému účtování pomocí kumulovaných dokladů a předpisů účetních kontací.

Modul Výroba zvládne vytvářet více technologických postupů s ohledem na různé výrobní procesy, alternativní materiály v konstrukční rozpisce, rychlý proces schvalování změn pomocí workflow.
Obchod a nákup používá integrovaný nástroj EDI pro komunikaci se zákazníkem a dodavateli.

Evidence výroby probíhá prostřednictvím čárových kódů, dotykového displeje tabletu či telefonu nebo čtečky a poskytuje detailní přehled o rozpracovanosti v každé fázi výrobního procesu a reálném čase.

Výhody pro management výrobní firmy

Manager výroby má díky propracovanému nabídkovému řízení už v obchodní fázi konkrétní informace o tom, co se ve výrobě chystá a jaké to má dopady na plán výroby. ERP HELIOS automatizovaně identifikuje úzká místa výroby a manager má možnost rychleji reagovat a řešit problémy s předstihem. Kalkulace výroby jsou evidovány v reálném čase a ve skutečných nákladech, je tak možné v čase a s předstihem řešit jejich případné překročení proti plánovaným. Cílem je snáze odhalit místa s překročenými náklady a řešit jejich optimalizaci, která povede ke snížení nákladů.

Agenda Výroba systému HELIOS dokáže snížit chybovost výroby a maximálně zefektivnit odvádění většiny operací s využitím Gatema MES nástrojů. Automatizuje rutinní práci uživatelům a dělníkům ve výrobě a managerům usnadňuje rozhodování. Cílem je maximální zefektivnění vašich výrobních procesů.

Vybrat si správný ERP systém není nic jednoduchého. Proces se rozhodně nevyplatí uspěchat, jde o rozhodnutí, které poznamenává firmu v dobrém i špatném na několik let.

Výběru dobře fungujícího informačního systému ERP předchází analýza procesů

Informační systémy ERP jsou dnes vnímány jako samozřejmá součást firemních procesů fungujících automaticky na pozadí.  Proto, aby dobře fungovaly, je nutné je nejen dobře nastavit, ale také veškeré procesy optimalizovat pro konkrétní byznys.
Prvotní kroky procesní optimalizace jsou prováděny v rámci analýzy stávajícího stavu firmy.

Pečlivá analýza je základem úspěchu implementace ERP

Taková analýza obsahuje popis dosavadních procesů s uvedením odpovědností vlastníků dílčích činností. Zjišťují se datové a organizační struktury a toky, řeší se také pohyby materiálů napříč firmou. Identifikují se kritické faktory v současných procesních modelech a definují se specifické požadavky konkrétního výrobního odvětví.

Je přínosné, pokud má firma dosavadní procesy zmapované, je však nemožné myslet na všechny faktory rozhodující o veškerém propojení. Proto jsou tu konzultanti implementátora. Mají odbornou úroveň, která je garantována zkušenostmi z předchozích projektů. Znají systém a vědí, co je nezbytné zjistit a zajistit pro bezproblémovou implementaci.  Platí, že pokud jsou dobře zmapované dosavadní hlavní procesy, je napůl vyhráno. U všech ostatních procesů se většinou vyplatí přizpůsobit ERP systém tak, aby lépe vyhovoval potřebám byznysu.

Nyní nastává klíčová otázka, kdo nám ERP naimplementuje

Najít správného partnera, který se o zavedení systému ve vaší firmě postará je oříšek. Na místě je opatrnost a pečlivost. Implementátor by stejně jako ERP systém měl být dlouhodobým a spolehlivým partnerem.

S výběrem firmy, do které při implementaci ERP systému vložíte svou důvěru, vám pomohou následující body.

Vyhnete se jevu, který bývá u menších developerů, že k základní odsouhlasené kalkulaci přibývají nečekané aditivní náklady.

Už zmíněné reference mohou být klíčem nejen k výběru ERP systému, ale také jeho implementátora. Vyberte si takovou firmu, která má s ERP systémy dostatek zkušeností a jejíž zákazníci byli natolik spokojení, že investovali svůj čas do poskytnutí důležité reference

Aby systém pracoval, jak firma potřebuje

Nešetřete na školení. Víte-li, kolik uživatelů a oddělení bude  ERP systém využívat, pak žádejte takové množství školení.  Určitě bude potřeba, aby implementátoři byli k dispozici po dobu prvních šesti týdnů od spuštění a mohli poskytovat podporu všem uživatelům a řešit případné nedostatky.

Stejně tak, aby proškolili všechna oddělení, která budou s ERP systémem pracovat. Platí totiž, že  pokud nejsou zaměstnanci dostatečně školení, nedaří se jim plně využít všech možností nástrojů systému. Pak může nastat situace, kdy namísto využívání nového systému a dojde k návratu k manuálnímu postupu, excelovým tabulkám a papírům a tužkám, které budou opět zdržovat a nezpřehledňovat firemní procesy. Prvotní dostatečné a další podpůrné školení a seznamování s novinkami by mělo být základem pro dobrou spolupráci, kvalitní implementaci ERP systému a uživatelský servis.

Implementační firma pravidelně školí

Zajímejte se o kompletní portfolio služeb, které potenciální implementátor nabízí. Kromě placených služeb se zaměřte i na ty neplacené. Plusové body můžete přidat třeba za bezplatné představení systému a dále pravidelné školení novinek. ERP systém by měl růst s vaším byznysem a jeho změny by měly být součástí pravidelných školení ERP. Na druhou stranu by se jich měli uživatelé ERP z firem účastnit, aby dokázali vytěžit ze systému maximum.
Hledejte implementátora, který nabízí dodatečné služby.  A to nejen v rámci programování a vývoje, ale také v možnostech školení a edukace se systémem.

Pozor si dejte také na to, zda firma školí pouze teoreticky, anebo vás přizve do praktických lekcí. I to totiž vypovídá o kvalitě služeb.

Jak implementuje ERP Gatema?

Po implementaci se o vás staráme i nadále, reagujeme na vaše další potřeby i případné změny legislativy a tím zefektivňujeme vaše podnikání.

Rádi se staneme vaším spolehlivým partnerem

V Gatema IT nám na spokojenosti klientů záleží. Proto jsme moc rádi, že 89,9 % našich klientů je spokojeno se svým konzultantem93 % klientů by nás bez obav doporučilo dalším firmám.

Zdá se vám množství rad nezapamatovatelných?

Pak máme řešení v podobě uceleného Průvodce výběrem ERP systému a jeho implementátora, v němž jsou přehledně srovnané všechny rady, kterými byste se měli při výběru ERP řídit. Díky Průvodci od Gatemy si nemusíte rady pamatovat, ale rychle si je osvěžíte, jakmile budete hledat vhodného implementátora.

Průvodce výběrem ERP systému a jeho implementátora

ERP systémů je na trhu celá řada. Proto je vždy třeba zvážit několik kritérií, která vám pomohou vybrat systém přesně na míru vašim potřebám. Vždy pamatujte na to, že ERP systém může vaší firmě sloužit bez problémů několik let. Během této doby vám ušetří značnou část nákladů v logistice, výrobě, řízení projektů, účetnictví, mobilitě i v řadě dalších procesů. Čím lépe systém vyberete, tím rychleji se vám počáteční investice vrátí zpět. Jak tedy vybírat nejen ERP systém, ale také jeho implementátora?

Dodavatelů nabízejících podnikový software pro evidenci a správu dat je nespočet. V první chvíli si čerpejte zkušenosti u firem z vašeho oboru. Inspiraci však čerpejte výhradně u těch, které jsou svou velikostí podobné vaší firmě. Velké podniky s mnoha odděleními totiž využívají úplně jiné systémy než menší nebo střední společnosti.


Při výběru vhodného ERP systému se můžete odrazit od našeho Průvodce výběrem ERP systému a jeho implementátora.

Stahujte


Průvodce od Gatemy přináší cenné poznatky, na co se soustředit při výběru systému a co očekávat od implementátora. Přeci jen si nekupujete systém, který za rok vyměníte, ale důležitého parťáka, se kterým posunete vlastní byznys.

Protože víme, že manageři firem stojí před tímto úkolem mnohdy i poprvé a nevědí, co očekávat a na co se připravit, stejně jako na co se ptát a co standardně vyžadovat. Seskupili jsme naše zkušenosti o tom, co firmy na počátku trápí a zajímá, do obsahově bohatého průvodce, který je vám k dispozici.


Jsme přesvědčeni, že dobrého implementátora netvoří pouze dokonalý ERP systém, ale také jeho zkušenosti s implementací včetně možností přizpůsobit ERP systém konkrétním potřebám a procesům ve firmě. V neposlední řadě do celku patří i služby, které provází přípravnou fázi. Do té vnímejte právě čas, kdy ve firmě uzraje myšlenka se posunout o další krok dále a vzniká potřeba automatizace procesních úkolů s možností vyhodnocování, tedy zavést do firmy ERP systém.  A právě v tento čas oceníte rádce v podobě našeho Průvodce výběrem ERP systému a jeho implementátora.




Není pouze nutné spoléhat pouze na psanou brožuru s nejčastějšími případy, mohou vyvstat specifické dotazy, na které jsou v Gatemě připravení všichni konzultanti. Nejen, že dokáží poradit po telefonu, ale také ochotně připraví ukázky systémy, které osobně předvedou. A jak již bylo zmíněno, poskytnou také technické podklady pro bezproblémovou implementaci systému, potřebu přizpůsobení ERP systému pro konkrétní firemní procesy nebo vlastní vývoj. Stanou se totiž vašimi osobními průvodci po celou dobu přípravy, implementace systému i následného testování a učení se systémem.


Průvodce výběrem ERP

Průvodce výběrem ERP systému a jeho implementátora je odrazovým můstkem při rozhodování, co přinese zavedení ERP systému vašemu byznysu. Stejně jako návod, jak si vybrat správného implementátora, s nímž bude zásadní krok v podnikání hračkou. Neuspěchejte proces výběru. S plánováním, následnou implementací a upozorňováním na detaily vám pak pomohou konzultanti.

Abyste věděli, co žádat, a také na co se soustředit při výběru ERP a vhodného implementátora, připravili jsme pro vás GATEMA Průvodce výběrem ERP systému.


Stačí si jen stáhnout!

Průvodce výběrem ERP systému a jeho implementátora od Gatemy

Tisknout čárové kódy je možno na všech typech tiskáren. Některé však nejsou ideálním řešením. Jehličkové, inkoustové a laserové tiskárny mohou být teoreticky schopny vytvářet čitelné štítky s čárovým kódem. Ve většině případů však jsou náklady na tisk v porovnání s tiskárnou čárového kódu velmi vysoké. Při tisku je také důležitá snadnost obsluhy, rychlost tisku, kvalita čárových kódů a v neposlední řadě i množství produkovaného odpadu.

Důležité je, aby tiskárna tiskla čárové kódy nejvyšší ostrosti a kvality

Čárový kód je tvořen různou šířkou pruhů, mezer a prázdných zón měřených v setinách či tisícinách milimetrů. Více o tomto tématu zde. Poměry musí být bezpodmínečně dodrženy. Pokud jsou nejsou šířky pruhů přesné, nebo je mezi světlými a tmavými prvky nedostatečný kontrast, nebude čárový kód pro snímače a terminály čitelný.

Proto Vám pro tisk etiket s čárovým kódem doporučujeme tiskárny čárového kódu. Umí vytisknout jeden štítek nebo celou dávku štítků v nejvyšší kvalitě a ostrosti. Velmi dobré kvality lze dosáhnout i volbou tiskové hlavy s vyšším rozlišením (300 dpi).

Vzhledem k tomu, že etikety s čárovým kódem jsou potřebné všude tam, kde jsou produkty vyráběny nebo uchovávány, tiskárny musejí být schopny odolávat náročnějším podmínkám než jen běžnému kancelářskému prostředí.

Při výběru tiskárny čárových kódů je důležité umístění a množství etiket

Při výběru tiskárny čárového kódu je nutno si položit několik otázek, které Vás navedou k výběru správného modelu.

Stolní tiskárny Zebra jsou kompaktní, snadno ovladatelné a nabízejí odolnost, kterou vaše firma vyžaduje pro tisk s nízkým až středním objemem.

stolní tiskárny

Stolní tiskárna Zebra ZD421 – nejoblíbenější model!

Mobilní tiskárny Zebra zvyšují produktivitu a přesnost zaměstnanců tím, že umožňují přenosný tisk štítků s čárovými kódy, účtenkami a štítky RFID v místě aplikace.

mobilní tiskárny

Mobilní tiskárna Zebra ZQ620


Průmyslové tiskárny jsou určeny pro náročná prostředí. Díky robustní odolnosti a přizpůsobivosti jsou uživatelsky přívětivými tiskárnami štítků s čárovými kódy, které jsou navrženy tak, aby spolehlivě pracovaly 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

průmyslová tiskárna

Průmyslová tiskárna Zebra ZT230 pro větší objem tisku v plastovém provedení do méně náročných provozů

Průmyslová tiskárna Zebra ZT411 pro větší objem tisku v kovovém provedení do náročnějších provozů

Komunikaci mezi soustavou terminálů ETH a systémem HELIOS iNuvio zajišťuje řídící software Gatema MES.

MES neboli Manufacturing Execution System (MES) od Gatema IT představuje integrační řešení pro informační ERP systém HELIOS. Díky Gatema MES dochází k efektivnímu propojení informačního systému a jednotlivých technologických zařízení ve výrobě.

Technologie sběru dat

Pro sběr dat z výroby existuje celá řada technologií. Jsou jimi stacionární terminály ETH, mobilní terminály, dále technologie čárových, QR anebo jiných kódů a sběr dat z výrobních linek.

Stacionární terminál je zařízení, které je připojeno do ethernetové sítě. Komunikátor ETH, je nainstalován zpravidla na serveru. Terminál ETH obsahuje i sériový port, přes který je možné propojení přímo se strojem. Tyto terminály dokáží sbírat nejen výrobní data, ale  pokud je připojen snímač čárových kódů, pak dokáží číst čárové a další kódy. Součástí terminálu může být i RFID snímač bezkontaktních čipových karet, ten slouží k identifikaci zaměstnance pomocí karty nebo čipu z docházkového systému. K terminálům ETH lze dodat Wifi klient a celkově je možné jej parametrizovat tak, aby způsob dotazů a kontrol v terminálech přesně odpovídal Vašim požadavkům.

Co zvládá MES

Systém má k dispozici moduly pro technickou přípravu, řízení a pokročilé plánování výroby, kterého je dosaženo přímým sběrem informací z jednotlivých strojů.

Zahájení operace: identifikace zaměstnance, kód operace, uloží se čas. Ukončení operace: identifikace zaměstnance, kód operace, počet shodných a neshodných kusů, vypočte se celkový čas.

Gatema MES

je jednoduchý systém pro evidenci výroby pro firmy využívající ERP HELIOS. Celý systém je provozován na jednoúčelových pevných terminálech ETH pomocí papírových průvodek výrobou. Kromě základní funkcionality zaevidování provedené operace může pracovat i v režimu zahájení či ukončení operace a také měřit pracovní čas. Gatema MES ETH dokáže také automaticky generovat výdejky materiálu dle kusovníku a příjemky hotových výrobků či polotovarů. Největší přidanou hodnotou tohoto řešení je právě jednoduchost a rychlost obsluhy. Celá evidence probíhá v několika jednoduchých krocích od přihlášení pracovníka k terminálu pomocí čipu nebo čárového kódu přes zahájení výrobní operace načtením čárového kódu z průvodky až po její ukončení.

V praxi je časté nastavení vlastního metodického postupu odváděcích kroků a také personalizace vzhledu podle druhu výroby nebo i konkrétního výrobku. Mění se jak zadávané parametry, tak i zobrazované informace z řízení výroby systému HELIOS. Další funkcionalitou Gatema MES může být například odpis materiálu, evidence zmetků, důvod zmetku apod. Výrobní operace jsou obvykle odváděné průběžně, počty kusů se neevidují do papírové průvodky, ale jsou evidované přímo na obrazovce a čas se měří automaticky.

Výhody Gatema MES

Hlavním přínosem evidence výrobních operací je přehled skutečné potřeby času k realizaci výrobní operace nebo následně i celého výrobku či zakázky. Pořízená data mohou sloužit jako podklad ke zpětnému finančnímu vyhodnocení plánované a reálné výroby, optimalizaci výrobních norem anebo postupů. V systému je možné následně vyhodnotit efektivitu jednotlivých strojů nebo zaměstnanců s přímou provázaností do dalších funkcionalit systému HELIOS, například Mzdy nebo Controlling.

Rádi byste znali více k fungování MES?

Pak shlédněte záznam webináře, na kterém vedoucí integračního řešení Gatemy IT
představuje MES ze všech pohledů.

Proti modulům Výroba, které jsou součástí ERP, jsou systémy MES více propracovány a obsahují propojení s jednotlivými stroji. Přináší do řízení výroby informace o detailní činnosti jednotlivých strojů, opotřebení nástrojů a umožňují detailněji plánovat výrobu i z pohledu, co se stane, když se začne opotřebovávat tento nástroj a kdy je optimální ho vyměnit. Tyto informace pozitivně ovlivňují také kvalitu výrobků.

Potřebujete poradit s integračním řešením MES

Ptejte se na vše, co Vás k tématu zajímá. Naši konzultanti Vám rádi poradí a sdělí vše potřebné.

Workshop HELIOS Nephrite pro slovenské uživatele a zákazníky HELIOS v oblasti informačních systémů a ERP se v půlce května uskutečnil v Rájeckých Teplicích.

Akci ve dnech 12.- 13. 5. 2022 pořádala společnost d2B s.r.o., patřící do holdingové skupiny Gatema, společně se slovenskými partnery INTELSOFT EAST s.r.o. a JMS – solid trade s.r.o. Dvoudenní konferenci zaštítila leasingová společnost GRENKELEASING s. r. o., za odborného dozoru Asseco Solution.

Hlavním tématem worshopu byly novinky informačního systému HELIOS Nephrite a související migrace HELIOS Green na HELIOS Nephrite.  Z odborných přednášek došlo k představení řešení TASKUP firmy d2B, které umožňuje přístup k WorkFlow úlohám v HELIOSu a to přímo z mobilního telefonu. Novinkou společnosti bylo vytěžování firemních dokladů, kdy není nutné cokoli z faktury „ručně“ přepisovat do systému, ale fakturu stačí naskenovat a přepis, včetně začlenění do HELIOSU, za vás udělá umělá inteligence. K dané inovaci bylo prezentováno také edukační video názorně představující novou funkcionalitu1.

Konference v prostorách Wellness Hotel Diplomat se zúčastnili zástupci odpadových, vodohospodářských a mediálních společností, kteří se dozvěděli mnoho zajímavých informací o informačním systému HELIOS Nephrite. Zároveň došlo na výměnu zkušeností se systémem, a vůbec na přátelské mezifiremní setkání po dlouhé covidové pauze.

ad. 1

edukační video názorně představující načítání a vytěžování dokladů
Video prezentace TASKUP

Ať už patříte mezi úplné nováčky na trhu, nebo jste zavedenou firmou, ERP systém HELIOS iNuvio vám pomůže dosáhnout skvělé organizace, efektivního nastavení všech procesů a značné úspory peněz i času. Nepostupujte metodou pokus–omyl, alespoň co se nastavení firemních procesů týče. S HELIOS iNuvio bude vše od samého začátku fungovat tak, jak má.

K čemu je dobrý ERP systém?

Kdy je ten správný čas pro implementaci?

Najít ideální čas pro implementaci ERP systému může být pořádný oříšek. Jeho absence se totiž může negativně projevit až o mnoho měsíců, nebo dokonce let později. Proto doporučujeme tento úkol příliš neodkládat. Na druhou stranu nemusí být dobrou volbou řešit ERP systém v době, kdy ještě sami nevíte, jak se vašemu podnikání bude dařit. Jak ale najít ten správný den D? Pomůže vám následující checklist.

Můžete si odškrtnout většinu z výše uvedených bodů? V tom případě je na implementaci ERP systému nejlepší chvíle.

Jaké jsou výhody ERP systému?

Růst společnosti s sebou vždy přináší také složitější firemní procesy. Se zvyšujícím se počtem objednávek, úkolů a zaměstnanců se může snadno stát, že ztratíte přehled o důležitých procesech. Můžete potom přehlédnout i slabá místa, kde kvůli zbytečné byrokracii a složitým postupům plýtváte nejen časem, ale také penězi. S ERP systémem se ničeho takového bát nemusíte. Systém roste spolu s vaší společností a nepřetržitě pokrývá vše, co je potřeba. Vy tak máte všechna potřebná data i analýzy k dispozici na jednom místě a nikdy neztratíte přehled o plynulém chodu společnosti.

ERP systém pomocí efektivní automatizace pomáhá se zpracováním objednávek, rozdělením úkolů mezi zaměstnance, kontrolou skladových zásob i stavu výroby, interní i zákaznickou komunikací. Kromě toho zvládá kontrolovat dovolené nebo termíny povinných lékařských prohlídek. Zjednodušuje zkrátka všechny úkony, které by vašim zaměstnancům běžně trvaly hodiny. Ušetřený čas potom můžete efektivně využít tam, kde je to opravdu důležité.

Zdroj: https://keyitinfo.com/erp-software/

Dbejte i na výběr implementátora

Práce implementátora obvykle nekončí uvedením ERP systému do provozu. Proto je důležité, aby byl implementátor současně partnerem, na kterého se můžete spolehnout. Takovým partnerem, který je k dispozici, když ho potřebujete, zná specifika vašeho podnikání, má zkušenosti z vašeho oboru, představí vám systém, vysvětlí vše potřebné, proškolí zaměstnance a nabídne integrační řešení, které ještě vylepší vlastnosti ERP systému.

 

Představíme vám HELIOS iNuvio i všechny jeho funkce

Nejste si jistí, jestli pro vás bude ERP systém HELIOS iNuvio tím pravým, a chtěli byste ho nejdřív vidět v provozu? Rádi vám systém i všechny jeho funkce zdarma představíme. Pokud se potom rozhodnete pro jeho implementaci, postaráme se o vše potřebné.

Erport je cloudové řešení provozu ERP systému HELIOS iNuvio nebo HELIOS Nephrite. Je určený pro všechny společnosti, které vyžadují bezpečí, efektivitu, a především to nejlepší pro svůj business s okamžitou dostupností.


Erport v HELIOSu je provozován na nejmodernějších technologiích v plně zabezpečených datacentrech na území České republiky. Odpadá tak starost o vlastní hardware i každoroční licence, stejně tak nemusíte řešit, zda je vše dobře naistalováno. K provozu vám postačí internetové připojení a o vzdálené bezpečí vašich dat a aktualizace systému se postaráme my.

Výhody Erportu

Pokud již HELIOS máte, můžete i tak využít výhody cloudu. Přestanete řešit neustále malou kapacitu serverů. HELIOS se jednoduše přenese do cloudu. A vy budete platit jen měsíční poplatek za jeho provoz.

Co ale znamená být v ERPORTu? Znamená to být efektivní k procesům, infrastruktuře i rozpočtu. Můžete plnohodnotně provozovat informační systém v cloudovém prostředí, a to bez nutnosti starat se o provoz, údržbu a opravy hardwaru a systémového softwaru. Podívejte se na Webinář HELIOS ERPORT Gatema IT .

Bezpečnost Erportu

V Erportu jsou vaše firemní data obhospodařována oblíbeným informačním systémem HELIOS a plnohodnotně zabezpečena nejmodernějšími technologiemi.

Erport také nabízí dodatečné zabezpečení vzdáleného přístupu. Kromě šifrování veškeré komunikace, což je naprostý základ, si lze omezit vzdálený přístup jen z konkrétního rozsahu IP adres, využít přístup výlučně prostřednictvím VPN nebo nasadit multifaktorovou autentifikaci uživatelů, která v podstatě znemožní neautorizovaný přístup do systému.

Celý provoz je zajištěn pomocí virtuálních serverů od VMware. Zálohy jsou spolehlivě řešeny pomocí produktů a služeb Veeam. Mezi klíčové partnery pro bezpečnost patří Microsoft jako dodavatel systémového softwaru (OS a SQL). Hardwarové vybavení a infrastruktura spoléhá na ty nejlepší výrobce a dodavatele, mezi které patří například Hewlett Packard Enterprise, Cisco a EMC.

O archivaci dat se stará služba Erport Backup

Informační systém HELIOS je díky této službě chytře zálohován. Nemusíte se bát neočekávaných situací. V rámci této služby máte k dispozici místo na datovém úložišti podle vašich požadavků, na které si můžete bezpečně ukládat svá data a zálohy. Všechna zálohovaná data jsou umístěna mimo kancelář či sídlo společnosti. V případě potřeby k nim máte kdykoliv přístup. Svá data můžete stahovat rychlostí až 10 Gbps.

Přínosy Erportu

Přístup máte odkudkoliv. Pro přístup k vašim datům vám stačí pouze internetové připojení a počítač. Znamená to, že i v situaci práce na dálku, tzv. homeoffice, se lze připojit na dálku, využívat a bez problémů pracovat se systémovými daty. V dnešní době se moderní společnost bez kvalitních cloudových služeb takřka neobejde.

Cloudové řešení Erport je pro společnosti vítaným přínosem, které nabízí bezpečí, efektivitu a dostupnost, kdykoli je potřeba.

Máte zájem o cloudové řešení Erport?

Zaujaly vás vlastnosti cloudového řešení Erport a 
rádi byste se o něm dozvěděli více, potom se neváhejte podívat
na podrobnější stránku cloudového řešení Erport.

V případě zájmu vám nezávazně předvedeme praktické funkce Erportu
a budete li spokojení, pak se postaráme i o uvedení Erportu do plného provozu. 

Vzájemné propojení a sdílení dat je trendem komplexní informatiky posledních let. A právě tyto faktory využívá pro svůj rozvoj i ERP systém HELIOS Nephrite. Ten nabízí komplexní řešení především pro velké firmy, které působí na českém a slovenském trhu. A je také velmi sofistikovaným a vylepšeným nástupcem předchozí generace ERP systému HELIOS Green. 


Uvažujete-li o zefektivnění podnikatelské činnosti v rámci řízení a sledování výroby, pak je čárový kód jednou z velmi efektivních možností. 

Vedoucí pro inovace a rozvoj Asseco Solutions Lukáš Ontl uvedl, že tým vývojářů HELIOS Nephrite zapracoval připomínky a přání více než 440 firem, které dříve používaly předchozí generaci systému. Nový produkt usnadní práci nejen managementu firem a administrátorům systému, ale i jeho uživatelům. Platforma HELIOS Nephrite podporuje procesní řízení, řízení projektů a obchodních procesů. Navíc se prostřednictvím strojového učení neustále zdokonaluje v čase. 

Tvůrci nového HELIOS Nephrite zdůrazňují, že přechod ze staršího HELIOS Green je natolik výhodný, že sami klienti jsou motivováni systém změnit. „Pověstné nůžky mezi systémy se stále rozevírají a nový HELIOS Nephrite se od svého předchůdce funkčně zase o něco více vzdálil“,  říká Lukáš Ontl.

5 hlavních novinek v HELIOS Nephrite

  1. Žádanky
  2. Telemetrie
  3. Projektové řízení
  4. CRM
  5. Multicompany

Klíčovou funkcí ERP systému je samozřejmě monitoring a následná optimalizace výkonu. HELIOS Nephrite v tomto případě nabízí nástroj Telemetrie, pokročilý způsob monitorování provozu systému a analýzu vlivů na jeho výkon. Lze tak jednoduše hledat příčiny problémů a řídit práci zaměstnanců. Intuitivní pracovní plocha zase zjednodušuje a zpřehledňuje práci uživatelů a výrazně snižuje náročnost na zaškolení v novém systému.

Přístup k datům je možný odkudkoliv prostřednictvím webového portálu, který disponuje řadou přednastavených scénářů pro použití obchodníků nebo servisních pracovníků nebo reporting pro top management. 

Další z novinek, na kterém tým pro HELIOS Nephrite v posledních měsících pracoval, je modul pro Projektové řízení, který poptávala řada zákazníků. Přináší komplexní pohled na projekt libovolné velikosti od plánování, řízení až po jeho vyhodnocení.

Žádanky, další nová funkcionalita HELIOS Nephrite

Ty řeší například případy žádosti o služební notebook, nebo mobilní telefon a efektivně pomocí tohoto modulu mohou žádat o nové vizitky, marketingové materiály a mnoho jiného.

Už od loňského podzimu je v HELIOS Nephrite i nová funkcionalita pro položkové schvalovací workflow. Například pro fakturu, jež má sto položek a každou musí schvalovat někdo jiný. Pro každou položku je možné nastavit odlišné workflow s odlišnými schvalovateli a pravidly pro schvalování. Což výrazně zrychlí tok elektronických dokumentů napříč firmou.

Pro holdingy je pak určena funkce Multicompany, která umožňuje, aby jeden systém mohl spravovat více organizací pod různými IČO. To se týká prakticky veškeré firemní agendy, ale zásadním faktorem je i společný reporting a výkaznictví.

Zásadní rozvoj zaznamenala i oblast CRM. To, které je nativní součástí HELIOS Nephrite nabízí opravdu komplexní nástroj pro správu kontaktů se zákazníky. Současně je ale plné analytických nástrojů a manažerských pohledů nezbytných pro klíčová rozhodování

Zdroj: Asseco Solutions, Uživatele nejnovějšího ERP HELIOS Nephrite čekají velké novinky, 04/2022, www. HELIOS.eu

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram